Wednesday, January 20, 2010

parah

dengan nama Allah yang telah menurunkan Al-Quran dengan penuh hikmah

2 minggu lepas telah luka yang parah kerana ditembak dengan bazooka yang ini

O ye who believe! Approach not prayers with a mind befogged, until ye can understand all that ye say,- nor in a state of ceremonial impurity (Except when travelling on the road), until after washing your whole body. If ye are ill, or on a journey, or one of you cometh from offices of nature, or ye have been in contact with women, and ye find no water, then take for yourselves clean sand or earth, and rub therewith your faces and hands. For Allah doth blot out sins and forgive again and again [ An-Nisa': 43 ]

ya RAB, saya tak pernah mabuk (pasti!) tapi saya risau sekali kalau-kalau selama ini banyak keadaan dalam solat saya jauh lebih buruk dari orang-orang yang sedang mabuk. yang tak mengerti apa yang diucapkan dalam solat, yang tak sedar janji-janji hamba yang diikrarkan dalam solat..

sedangkan solat, adalah masa-masa berharga khusus saya berjumpa dengan Allah. ya. Allah yang menciptakan, yang selalu memerhatikan, yang menjaga, yang selalu memerhatikan, yang teramat lembut dan penyayang, dan yang juga sangat pedih dan syadid 'azab siksanya..

bagaimana mungkin tergamaknya saya, bertemu Allah dalam keadaan lalai? sedangkan yang di hadapan saya ialah ALLAH?

ya! Allah sedang memanggil orang-orang yang beriman! mengingatkan orang-orang yang beriman! berimankah saya? kamu? anda?

utrujah: i'm very near to the exam week with NO mid-sem break

1 comment:

  1. slm...gudluck midterm ye..owh korg xde cuti ekk...bediannye...xpe..nnt CNY cuti gak kan?? hee~~ kim slm rndu kat dak2 kuantan yg len eh.. *sob3*

    ~yg jauh : Mursyidah~

    ReplyDelete

yang memberi hati