Saturday, December 5, 2009

tolonglah!

dengan nama Allah yang Maha Membuka hati

eid adha has passed..tapi masih terngiang-ngiang lagi ini ditelinga..ketuk-ketuk di hati... tolonglah asma'! selalulah beringat!

cintalah apa pun yang ada di dunia.. tapi ingatlah agar rasa cinta itu tak melebihi rasa kecintaan pada Allah...
dengan ini, kita pasti bisa dan sanggup berkorban apapun demi meraih redha Allah..

juga disentap dengan ini malam kelmarin dengan ingatan cinta dan hati dari ustazah kamaliah,
saat kita telah berjanji akan berada diatas jalan Allah dan BERJUANG, kita PASTI akan diuji...

diri sendiri, selalu leka sedang jiwa ini terus-terusan diuji..hu, ujian nikmat! rasa senang, rasa lapang...

bagaimanakah aku Allah di hari akhir yang pasti nanti...
saat Engkau bertanya tentang umurku, dengan apa aku habiskan ia?
saat Engkau bertanyakan tentang masa muda ku, dengan apa telah aku lalui dan lakukan?
saat Engkau bertanya tentang harta ku, dari mana aku dapatkan? dan ke mana aku habiskan?
saat Engkau bertanya tentang ilmu, dengan apa aku manfaatkan?

ampuni aku Allah AlGhaffar, kerana saat ini hatiku, lisanku, amalku tak bisa menjawab semua ini...

kerana saya yakini setiap janji Allah adalah PASTI dan saya cuma hamba..


utrujah: boleh tak nak kata jugak yang saya sangat suka maher zain? punya lagu..he

No comments:

Post a Comment

yang memberi hati