Wednesday, July 22, 2009

material+plastic=materialistic?

dengan nama Allah yang maha kaya dengan ilmu

kelmarin ialah kelas terakhir dengan dr abdul razak yang pelik. dia doktor clinical yang bertukar menjadi pharmacologist expertise. ha. kelas yang agak menakutkan kerana tiada nota disediakan. haish.. but then, sgt bagus juga.. sebab dia ajar kami semua not to be dependent on notes only and urged us to read the whole thick book. hadoi. kata dia lagi, just read because the knowledge is so vast.. the deep, you are suppose to know by yourself. you should know which would be used in your field. ha..

kelas tutorial semalam yang mulanya rasa agak menakutkan menjadi sangat seronok. dr razak mengajar phisiology macam subjek philosophy..ha. dan juga belajar satu perkara dari terjemahan philosophynya yang pelik2. pasal materialistic. wooo~

materialistic yang kita biasa dengar kan cam bunyi orang yang mementingkan kebendaan kan. tapi intrepetation dr ni kata.. materialistic tu..

ha. kenginan atau kehendak yang palsu sebab.. ikut2 orang saja. orang jadi macam tu, ada ini ada itu. kita juga nak jadi yang sama, nak ada benda yang sama sedangkan benda2 yang kita nak tu bukan fitrah kita pun. cuma tiru2 saja.

saya terfikir juga.. selama ni saya begitukah? anda?

jom korek2 isi hati yang segar yang merah. bukan part yang hitam dan busuk.


utrujah: esok akan menjadi hari yang hectic..mungkin..

2 comments:

  1. salah.material+plastic=materialplastic.haha.

    ReplyDelete
  2. mai la blaja kat gombak...lect sume foreigner..wee~~ peratusan kefahaman lg kurang :P

    ReplyDelete

yang memberi hati