Thursday, May 7, 2009

pergi ke sana

dengan nama Allah yang selalu melimpahkan kasih sayangnya

huyee.tangan ni tiba2 menggatal nak menaip. sesuatu terjadi pagi beberapa hari lepas. ho. seram juga. kerana abah dah lama tak meletup. tiba2 saja, kekaaabooom! fuh. senyap sunyi rumah dipagi hari. okeh cik abang, settle kan la apa yang patut. selingan saje:)

semalam baru saje ke program ini. sangat la bermanfaat dan rugi kalau tak pergi. huh. alfu mabruk untuk adik batch 10 for organizing such a meaningful programme. n juga sebab jemput mirwana. hehe.

[adik mar jadi mc. ustazah ni rasanya cm bekas juara pantun antarabangsa je. n ustaz rahim yang tegas mcm dulu2 jugak:)]

[ini mirwana. best banyak dengar lagu baru. wee~ waiting for ur album to be released!]

sebelum tu juga sesuatu terjadi. beberapa hari sebelum memutuskan untuk pergi ke pusat islam. semasa sembang2 di rumah dengan cik RN bersama adik2. hoh. dan sembang2 yang buat saya terdiam juga sebenarnya..

RN: kakak pergi ke program tu?
saya: ntah. tak tau la lagi.
RN: lah. nape tak tau nak gi? rugi la. penceramahnya best2 kan..

hati saya: ala, sume penceramah tu dah biasa dengar. kecuali seorang ustzzah tu. memang la best. tapi kan da biasa dengar so, tak pergi pun tak pe.

saya: kalau ada yang pergi, gi lah..
RN: rugila kan. penceramahnya tu ada yang lulusan al-azhar mesir, UM, UTM. pasti best...

hati saya: erk!

saya: ...

sheshhh..sabo saje la. mengapa saya sambil lewa memutuskan untuk pergi atau tak? sedang maklum tau. ke majlis ilmu sama erti ke taman2 syurga Allah di dunia. bersama2 diteduhi sayap2 para malaikat. didoakan kesejahteraan oleh para malaikat. dicatit malaikat raqib pada catatan amal yamin. haish.. tak mau kah saya? berkejar ke arah kebaikan. fastabiqul khoiraat. sheshh..

juga sedar tentang satu perkara. adakah selama ni, saya melangkahkan kaki ke majlis ilmu semata2 untuk mendengar ceramah daari penceramah yang hanya dikenali seronok dan kata2 menusuk kalbu. kalau dah biasa pergi dengar ceramah dari penceramah yang sama, bererti sudah terrer menghadam setiap isi mutiara kata. sheshh..

saya agak segan dengan cik RN sebenarnya. beliau sangat2 bersungguh2 mengejar majlis2 ilmu. saya kalah. hueh. perlu dibaiki banyak disitu..dan dengan kadar yang SEGERA. ASAP! fuh, berasap..


utrujah: syaitan kt pusat islam tu kelakar..n adik batch 10 ni mmg berbakat rr..

No comments:

Post a Comment

yang memberi hati