Tuesday, April 21, 2009

kbm punya cerita

dengan nama Allah yang memberikan kesempatan waktu dan tenaga buat kami

mari2 kawan dengar ini cerita...

hari itu ialah 17 april 09
buat kesekian kalinya, KBM datang lagi di SMT JB. pejam celik, pejam celik. dah 4 tahun umur KBM kat sekolah yang satu ni. banyak muka-muka baru fasi kali ni dan otai2 juga terus setia berjuang bersama2. dan malam ber'TOT' terus dilazimi. mengingatkan pada yang lupa. menambah pada yang kurang. meluruskan pada yang membengkok.


pagi itu bersamaan 18 april 09
silau2. matahari memunculkan diri dipagi hari. terang gembira bersama. gerombolan adik2 kasih sayang menyerang cikgu2 di meja pendaftaran. alhamdulillah, selamat semua terbang tanpa tertinggal dengan pesawat boeing pertama kalinya digunakan tahun ni. tak leh nak bawak yang kecik. penumpang ramainye. ramainye...dengan 238 orang penumpang adik2 tingkatan 4 dan ramainye jugak lah pramugara pramugari. toing2.. tak ingat nama. ramai..


KMKY meriah, kecah, dengan gelak dan ketawa.bergegar boeing kita pagi tu. pesta pantun oleh fasi2 menggeletek hati sanubari. ada ikan haruan haus, ada muka pacat pucat, ada kambing. sekali ingat rasa macam kat zoo la..tak ketinggalan 3S yang evergreen digunakan sebagai hammer memecahkan iceberg2 yang besar gamaknya antara adik2 kasih dan sayang. slot army yell di teknik jb menyebabkan gegaran taufan ceria yang dahsyat berpunca dari kesungguhan 14 kumpulan adik2 kasih dan 8 kumpulan adik2 sayang yang bergabung tenaga. dahsyat sungguh. kasihan perut yang kesakitan dan pipi yang kelenguhan menjadi mangsa gegaran taufan tersebut. sampai meninggalkan fenomena apa yang penting? cangkul!


tiba masa INTEAM di tengah2 hari, menjanjikan sesuatu yang lain dari KBM2 biasa. memandangkan adik2 kasih dan sayang yang baru dua bulan bertapa di gua teknik jb, maka kita gunakan hammer game masyuk yang lagi besar bertukang di dalamnya. bila main teka2 ada yang silap nama mak, silap saiz kasut.. aii. bila cakap benda pelik, sekali macam2 yang pelik keluar da.. bila main tutup2 mata, adegan raba2 bikin kecoh da.. semangat adik2 ni meraba demi mencari pin tersemat. raba2 salah orang, ada yang nak nangis. raba2 betul orang, jerit peluk meriahnya. tengah hari ke petang jadi makin hangat. sehangat kasih sayang adik2 kasih dan sayang yang mula bersemi dan mekar.


senja pun menjelang tiba, dan maghrib mengambil tempatnya. usai solat maghrib dan ma'thurat, abu nuha pun membuka langkah silat tazkirah tentang palestin. bergema surau teknik jb dengan suara semangat abu nuha dan adik2 kasih sayang. lepas tu, MAM la pulak. alhamdulillah slot MAM, MAM2, berjalan lancar, licin dengan minyak pelincir doa yang tak putus dan dengan izin DIA yang memperkenankan segala doa.


hari itu ialah 19 april 09
esoknya, slot pagi dan hijrah menyaksikan pak im, abang yeop, angah im, abang amin bergabung tenaga demi adik2 tercinta. teriknya matahari menyambut doa2 dan air mata keinsafan adik2 kasih dan sayang tanda memberi kabar gembira, ramai ibu ayah yang menanti. MKMS meriah dengan semangat ibu2 dan ayah2 menyambut anak masing2. ramai nak berkongsi cerita dan pengalaman. sharing is caring. sharing is.. kongsi. hehe. alhamdulillah selamat akhirnya, pesawat boeing kita mendarat. ya Allah limpahkan lah kasih sayang MU pada adik2 kami, pada anak2 kami.


alhamdulillah thumma alhamdulillah thumma alhamdulillah.
jom tahmid!
alhamdulillah Allah kerana kesempatan waktu ini.
alhamdulillah Allah kerana membukakan jalan untuk kami.
alhamdulillah Allah kerana memberikan kekuatan pada kami.
alhamdulillah Allah kerana mempertautkan hati2 kami dan adik2 ini.
alhamdulillah Allah untuk nikmat dan kasih sayang ini, kami bisa memberi..




utrujah: uu. da lama tak tulis report...seposen dari saya. apa yang penting? caaaangggggkul!

4 comments:

  1. sungguh puitis entry kamu kali nie ya.. smp kurang kefahaman daku..tp phm la jugak..caanggkkuull!! hee~

    eh..klu maybank xleh??

    ReplyDelete
  2. hu.kurang puitis ni lagi.ada lagi post dia yang lagi puitis.ni mesti buat time tengah penatpenat.tak pun time ni baru bangun tidur.mamaimamai lagi.haha.

    ReplyDelete
  3. owh~ de yg lg puitis kah..hoho~
    nie akaun muamalat ku ye : 1406-0032168-72-4
    total yg anda perlu bank in is : RM25 tunai..hee~

    ReplyDelete
  4. Memang patut hang dapat A1 bm spm06 no.....

    ReplyDelete

yang memberi hati