Monday, January 19, 2009

buatlah sesuatu...

bismillah..

no classes for today as all hv been cancelled(yeay!), resting, got some reading to do..thinking of writing, sharing, waiting for netball game tonight..smoga hari ni lebih baik dr semalam..

ronda2 di berita harian, menggodeh berita2 sahabat2 dan saudara2 di palestine smlm.. benarkah berita ini? atau cuma gimik munafik yahudi laknatullah..

Israel henti serang Gaza

BANDAR GAZA: Tentera Israel di Semenanjung Gaza diarahkan untuk menghentikan serangan awal pagi semalam selepas Israel mengumumkan gencatan senjata sebelah pihak bertujuan menamatkan serangan kejam selama tiga minggu peperangan ke atas militan yang menyerang selatan Israel dengan roket.

Allah, smoga keamanan dan kemenangan yg sebenar2nya utk mujahidin dan muslimin di palestin. alhamduliilah thumma alhmdulillah atas kelapangn masa, ketabahn hati yg Allah beri masa midsem break yg lepas. prorgm2 yg tak putus2 termasuk lah berdemonstrasi

it was my the first time ever to join demo.. demo apekah? demo lo ni x serupo mula? idokk le. demonstrasi membantah kekejaman palestin. it was held on 30th of disember 2008. 3 days aftr the mass destructive, terrifying and cruel attacks on muslims and we know that the zionist won't stop. dan sgt2 lah seram2 dan menggigil kepala lutut. sedih. saya tak mampu buat apa2 utk bantu. yg pasti doa dan wang ringgit yg tak putus. berkumpul di depan bngnn tabung haji (yg slama ni sy tgk dr jauh je) lps turun dr stesen ampang lrt putra. perasaan berkecamuk. as i do not know how's the demo would be. tp digagahkn jgk dgn sahabat2 yg perasaan pon lebih kurang 2 kali seribu sama..

masa mula2 smpi, agk bengong nk ke mana ni? kanan? kiri?(kn da kt td tak tw kat ne). then, terserempak dgn sekumpulan palestinians kt hujung corner jalan. decided just to follow them. musti la drang g jgk kn?and the hypothesis is proven! dan lps langkah yg tak sampai sejauh mata memandang, da nmpak tbung haji besor.. tnpa sgan silu, we joined the crowds. naseb baik smpi awal. smbil2 tunggu lg ramai org, saya terpaku, melihat air muka wanita2 palestin. kesedihan, air mata, kekecewaan yg tak terpadam pada wajah tabah mereka.. by 12++ lps taklimat, kmi semua bergrak berarak dgn placard yg bermacam2 rupa, warna dan kata2 mengutuk si israel jahanam, memohon palestin terus didoakan dan HON tnda sokongan.
[sebelum..]

[setengah..eh, semasa]

[pemuda2 palestin disini]

[eh, pak cik2 FRU pon ade?]

[taklimat]

[saya ada disituuuu..]

jom renung2 sahabatku semua...demo tak nak demo, boikot tak nak boikot..ape yg kite nk jwb kat akhirat nnt? apa usaha kite thdp naseb saudara seakidah kita di palestin! igtlh kisah nabi ibrahim. ketika nabi ibrahim dibakar. seekor burung berulang alik dr punca air dgn membawa air yg hny dpt dibawa dgn paruhnya shj dan mencurahknny pd api yg besar itu. tetibe burung itu ditanya, "apsal kau susah2 nk bwk air yg sket tu utk padamkn api yg membakar nabi ibrahim tu? takkn padam punye lah api tu!" ttpi burung itu mnjwb "ak tak mahu di akhirat nnt apb ditny apekah yg aku lakukn apabila nabi ibrahim dibakar sedangkan ak tak berbuat apa2" jk burung yg tak diazab pon berusaha sampai begitu skali, inikn pula kite apbl saudara seakidah kite diBOM di palestin!*quoted from msg2 sebarn di ym

apakah jawapn mampu kta bagi bila tiba masa nnt hanya iman dan amal yg bisa bersuara?

dan buat kedua kalinya, a week after that. ada lg demo. alhamdulillah, atas kesempatan ini. walaupon berkejar-kejaran kluar dari uia. buat ketiga kalinya, tak larat sbb sgt pnat. da jnji dgn roomate utk kuar bli kasut n mknn yg semakin susut dr almari mknn kmi. smlm ada talk palestin di gombak, dioffer..tp x gi. merasa terrsangat rugi. moga kesempatn2 akn datang tak tersia2 dgn alasan2 yg remeh dan merepek mcm kerepek..hu.


utrujah: er, tak bagitau abah g demo. bgtau ummi after g demo..dan pengalaman yg sgt2 la mahal harganya..gambar,slow la tenet kt sini. tgk la nnt lps da laju sket. insya Allah..

3 comments:

yang memberi hati