Saturday, July 7, 2007

bahagia tapi sengsara?

.: hati saya berkata...

bismillah...

saya sangat bahagia akhir2 ni kan? tapi saya lupa agaknya..sebahagia2 saya..ada org yg berduka..siapa? tak yah lah tahu..cuma org2 berduka je mudah mengerti...hahahah bunyi mcm skema sungguh saya ni..tapi itulah hakikatnya..dalam saya bersuka ria mencanangkn pada semua ttg pertukaran saya..ada sahabat saya yg tak berjaya dlm applications nya... tak pelah tak dpt ke UTM pun, tak dpt tukar ke HUMAN SCIENCE programme pn (mudah btul saya ckp kn? dlm hati...siapa yg tau? saya tak tau...) justeru yg paling layak buat kita masa ni..bermohon pada ALLAH, moga ini jalan yg terbaik utk kita..

sebelum result rayuan tukar course tu keluar, saya sgt berdebar, takut dan 1001 perasaan muncul dlm diri..yg paling saya takut masa tu, saya tak dpt tunaikn hasrat abah saya..tapi alhamdulillah, Allah kabulkan doa saya di setiap sujud akhir solat...saya minta kalau ini jln yg terbaik utk saya..moga Allah akn mudahkan jalan..kalau tak, saya berserah segala2nya..time tu rasa nak nangis sungguh..tak berdaya...lemah rasanya...sungguh, cuma DIA yg ada kuasa tetapkan semuanya.

saya belajar utk berbagi simpati pada org lain dlm kebahagiaan yg saya rasakan...bahwa bukan semua orang beruntung dan bertuah selamanya..saya jgk begitu...belajar melihat ketabahan org lain yg kurang berjaya bila dia melihat keseronokan org lain...moga ini pelajaran yg sgt berharga dlm hidup saya..

utrujah: saya akan mula kuliah isnin ni...chaiyok! ganbate kudasai!

1 comment:

  1. oit... slamz... kkk tuka corse ape? dr ape ke ape? nk tnye nih bkn sbb pe.. coz.. klo ust n ustz tnye... sng cket nk jwb... hik3... sekyan...

    chaiyo'2!!! gud luck keh? blaja bebetol tau!!! simpn duit byk2 coz nnt nk belikn tqah sluar kn? hihihi... mintk2 ler dpt naik pents... b'+ gk sluar ku... ameen... nk cawz... slamz...

    *the-me:http://www.lurvorange.blogspot.com.

    ReplyDelete

yang memberi hati