Saturday, August 21, 2010

sepuluh

dengan nama Allah yang mengatur kehidupan

sekarang sebenarnya rasa macam jadi orang yang lupa. amnesia..

astaghfirullah..
kadang-kadang hambatan masa, waktu dan tenaga buat saya lupa

tentang hak-hak yang perlu saya tunaikan sebaiknya

sampai kadang-kadang terasa

bahawa akademik menjadi beban
tak serius lansung!

lupa ke saya?
kalau sudah ikhlas dan bersungguh-sungguh menuntut ilmu
pahala besar Allah akan kasi?
kalau ada ilmu,
maka Allah akan tinggikan darjat disisiNya
saya terlupa lah agaknya...
kalau setiap perkataan yang saya faham dalam kelas tu boleh membuahkan berbiji-biji pahala yang enak...

saya lupa kot..
bahawa hakikat berada atas jalan dakwah ini
akademik bukan nombor 2, atau 3..

bila macam ni, saya rasa saya tahu je kenapa
kurang taubat la tu
tak sedar diri ni
dosa bertompok-tompok menggunung

astaghfirullah...
kalau macam ni selalu nanti tertinggal kereta api tau!

astagfirullah...
ya Allah, aku ingin memaknai ucapan ku

semoga saya dan anda hari ini tak lupa mensyukuri betapa banyaknya nikmat dan kasih sayang yang Allah limpahkan

utrujah: hari ni sepuluh ramadhan da!

No comments:

Post a Comment

yang memberi hati