Sunday, November 22, 2009

mahu selalu...

dengan nama Allah yang mengatur semua urusan hambanya


alhamdulillah hari ini sedikit lapang. alhamdulillah saya kira..

saya harus katakan terima kasih pada Allah utuk rasa yang satu ini. rasa pada hati.. yang selalu terasa diperbaharui..

rasa yang membuat saya bahagia..

rasa yang membuat saya tersenyum, menangis, bahkan bergetarnya hati...

rasa ingin mencintai Allah melebihi segala apa yang ada didunia..

kerana saya mengerti..setiap detik jantung dan helaan nafas saya..

bersandar pada cinta dan kasih yang lebih kuat! cinta Allah pada hambanya..

Ya Allah, izinkan aku dekat padaMu..dalam senang..
ingatkan aku Allah, bila masa aku terlalai dan leka dengan indahnya nikmat dunia..

teringat cerita sahabat2 di satu perang (huhu, xingat pulak. mcm perang khaibar rasanya..
dalam perjalanan, shabat2 melaungkan Allahuakbar! Allahuakbar! La ilaha illa Allah dengan suara yang kuat. lalu rasulullah saw pun bersabda: bertenanglah! kamu bukan bercakap pada Allah yang jauh dan pekak. bahkan Allah itu dekat dan maha memerhatikan (mendengarkan)..

Aku bersaksi Allah bahwa Engkau Maha DEKAT dan Maha MENDENGARKAN..

semalam... bru sj mendegarkan erti sebuah pengorbanan dari future doc, kak hanisah..yah.. balik2 dengan rasa cinta..
dengan cinta Allah yang teramat besar,
maka saya dan teman2 semua masih hidup hari ini, bahkan dalam keadaan yang terbaik..
dengan cinta Rasulullah yang teramat rindu,
maka saya dan sahabat2 sekalian bisa merasakan rahmatnya menjadi muslim dan mukmin..

dan saya cintakan usrah disini... feeling like having another version of ustazah kartini here (naqibah dulu)..


utrujah: now reading raheeq makhtum:) n fighting for another 2 paper n 1 practical

No comments:

Post a Comment

yang memberi hati