Wednesday, June 17, 2009

nanges ke?

dengan nama Allah yang menciptakan ayer mata dengan penuh nikmat

terima kasih Allah kerana cipta air mata. kerana ada air mata, maka banyak hati dan jiwa2 manusia merasa lega dengan tekanan dunia.

eh, kenapa? sedih ka? nehii..laaaaak. cuma perkara tentang si ayer mata penghapus duka tiba-tiba tersembul keluar dari urat2 cerebrum dan cerebelum ni. (sangggaaat bagus kerana sebenarnya sudah lupa apa kerja si kembar cerebelum dan cerebum ni. haih la..)

kerana sudah beberapa tahun mengikuti pengembaraan bersama krj ke merata daerah selatan tanah berbentuk keledek yang panjang bernama malaysia, dan melihat pelbagai jenis banjir ayer yang berlaku, maka itulah asbab musabab idea seperti pokok taugeh ini tertumbuh seketika. (kerana hidup taugeh tak panjang. baru tumbuh suda dipetik inche tukang tanam taugeh).

banjir ayer mata atau lebih popular dengan nama komersilnya nanges boleh didapati dalam banyak perisa. yang sangat saya suka ialah ayer mata berperisa keinsafan. sebab nilai perisa insaf ni tak boleh dibeli di mana2. mengapakah? ho. kerana dalam perisa insaf ini kita memerlukan extract hidayah yang yang tak dapat dibeli dengan wang ringgit. TUAN yang empunya kilang extract hidayah juga sudah sejak 1400 tahun dahulu mengeluarkan statement bahawa extract hidayah ni cuma diberi pada orang yang DIA mahu saja. jadi beruntunglah menjadi orang2 yang terpilih diberi extract.

tak habes cerita lagi. tapi kena gi sembahyang dulu. chiao!


utrujah:best la nanges ni. jom nanges ramai2. apa yang penting? nanges kerana takut Allah!

4 comments:

  1. satu rahmat sbnrnye bile bleh nanges. cuba bayang kalo kte dijadikan tak bole menanges langsung. huwoh dahsyat.

    ana pnh dgr kata2, sbnrnye komposisi kimia dlm air mata kalo kte nangis sbb marah len dgn nangis sbb gembira, or sedih, or sbb insaf etc. sejauh mana benarnye? wallahu'alam. mungkin cik bule buat kajian selepas ini, ye.
    sekian.

    -yang mengharap utk tahu hasil kajian tak lama lagi.

    ReplyDelete
  2. huhu.tak macho(nangis.)itu tak best.kalau takde sebab asbab ye adikadik.jom jadi macho.dush.

    ReplyDelete
  3. hoho.. smlm ngis.. tgk cte jepun :P
    bile nak ngis krn insaf plak nie.. sob3..

    ReplyDelete
  4. slalu nanges tym potong bawang..adeih..

    ReplyDelete

yang memberi hati