Thursday, May 21, 2009

SANGAT TIDAK SUKA!

dengan nama Allah yang maha melihat setiap pekerjaan hambanya

semalam juga ada benda yang saya tak suka. lebih pada terkejut sebenarnya kerana tak sangka. marah bercampur bengang. buanglah benda itu. BENDA itu. BERHENTI. benda itu cuma akan menarik ke arah yang gelap. larilah dari benda itu. jauh-jauh.

kerana kita yang berkata jangan dan tidak kepada benda itu, maka kita diuji. bukan mudah untuk kata tidak, dan jangan. benda itu nampak seronok. syaitan memang pandai makeup. tapi seronok yang hina. seronok sekejap. seksanya lama dibakar kalau ada dalam catatan amal. benda itu, takkan terlepas dari catatan amal. akan ditayang dipanggung umum yang terbesar dalam catatan sejarah hidup semua makhlukNya. hari tayangan panggung perdana yang akan dilihat oleh semua. malu. pada Allah. takut. pada Allah..

meninggalkan benda itu, bukan mustahil. menjauhlah. benda itu, buat kita, kamu, saya. jadi hina. pada pandangan manusia, SI DIA pencipta. bahkan haiwan jadi lebih mulia.

kerana JALAN ini sukar, berpautlah pada sahabat2. bergantung lah pada DIA. untuk setiap kekuatan, setiap ketabahan, setiap kelapangan, setiap kali penyucian diri..

Allahu Ghafur,
ampunkan aku dan dia kerana lemah
lemahnya kami Allah kerana tak bisa merasa dilihatMU
dalam setiap langkah
dalam setiap desah nafas

saya menulis ini kerana saya tak sempurna. bahkan lemah sekali...


utrujah: bak kata atikah, kill-die all that damn BAD habits! more to self reminder untuk saya dan kamu yang perasan ini ada kena mengena dengan kamu.

utrujah lagi: nape ntah tulisan besor ni tak leh fix lak..adeii


3 comments:

yang memberi hati