Friday, April 10, 2009

rue punye da siap!

dengan nama Allah yang maha penyayang

siapkan lagi satu. che rue punye..

Tag: Write 5 words about yourself.


1. utrujah

nape utrujah? nick ni da pakai sejak form 3. masa tu tak ramai yang perasan. jumpa perkataan ni dalam buku keperibadian muslimah. buku usrah time sekolah. haha. utrujah ni buah kasturi wangi, sedap, comey je yang jadi perumpamaan muslim yang membaca alquran dan mengamalkannya. saya nak jadi macam utrujah. anda sume nak tak? sekarang kat sekolah saya siap ada kempen bulan utrujah lagi. kembang semangkuk disitu..


2. sepuloh

saya ada 10 adik beradik. sayang sangat kat semua! saya anak kedua. orang selalu tanya, ni anak yg first ke? adeih2..dan abang suka gelak2 perasan muda. raya terbaru hari tu, unye pakai spectacle. orang pun tanya sambil tunjuk kat unye. ni anak yang first ke? adeih3. parah. abang gelak lama kot. terlebih perasan muda..tak aci! adei. x jumpa gambar yang ada sume orang. mana ntah..


3. hijau

saya suka hijau. hijau best.. oleh kerana saya terlalu suka hijau..hijau telah memerangkap hidup saya. sekarang saya sedang cuba menyukai yang lain. sebab saya kesian kat hijau yang tade kawan selain merah. boleh buat cite merahhijau x? ganti cite merahputih??


4. malu

kalau saya cakap yang ni ramai yang tak caye. siap gelak guling2 lagi.tapi itulah saya. macam mana nak buat orang percaya dengan sifat saya yang satu ni? percaya lahh

5. comel

saya comel. iye, saya tahu perasan! saya comel! eh, salah tulis. tulis lagi sekali.. saya comel! eh..dah 3 kali. ameen. moga2 saya menjadi hamba yang comel amalnya di hadapan Allah. anak yang comel akhlaknya di hadapan ibubapa dan keluarga. sahabat yang comel kesetiaannya bersama para sahabat. dan pharmacist yang comel bekerja untuk islam! sebenarnya.. saya tak comel pun. dan susah je jadi comel.

6. buku

[baru beli]

saya suka buku. buku pun suka saya. kami saling suka menyukai. ada sindrom gian pada buku. bila masuk kedai buku. mesti beli satu. tak tahan..tak dapat beli buku. beli je apa je yang serupa macam buku. alhamdulillah sindrom ni tak berbahaya! cuma satu je. jangan jalan dekat2 pun dengan kedai buku kalau purse tengah kempis!

saya nak tag asma' amatullah, syaimaa', fm, nisa', raden rahmah. dah la tu.


utrujah: ini cuma untuk suka2. malam ni macam nak kena jadi naqibah je.. dah bau2 bacang da ni..

6 comments:

  1. bile lg la dpt usrah ngn asma' kn..huu~

    ReplyDelete
  2. usrah untuk siapa ek?budakbudak teknik ke?ngee.haha.saya yang sentiasa muda dari adikadik saya.muka je.muka kanakkanak.perangai pun rasanya kot.ngee.ada orang jelous.wek.hoho.

    ReplyDelete
  3. Malu?haiyo!ana orang first gelak terguling-guling.haha.biyane asma'..heheh..

    ReplyDelete
  4. eh??kan die nak 5 word je.apsal asma' jwb 6 word??comel?Asma' memang comey.ni serius taw.roomate asma mase form 3 ni..hehe..asma comey time tido..hee..
    p/s:pujian tulus dari hati..:p

    ReplyDelete
  5. salam.
    k hajar soh stat usrah.
    haha. jumpe dia tadi kat daurah.
    silelah ye....ngua3
    kali ni xde bau2 cabang ke bau2 bacang ke. mmg kene. haha.

    -syaimaa'-

    ReplyDelete

yang memberi hati