Monday, April 6, 2009

ok2 saje

dengan nama Allah yang maha kuasa

hmm. balik dari kbm, semalam. sedih kerana..i'm not giving my best shot. tahap ok2 saje kerana komitmen diri sendiri. tak puas. haish. tak masuk gear lagi ni..


sedih dengan diri sendiri. kerana awal2 sudah meniatkan berKBM jadi medan beramal. juga kerana tahu yang DIA yang maha memiliki tak minta banyak dari diri yang kecil ni. DIA cuma minta imani kewujudanNya dengan lidah, hati, dan amal. berjihad jadi amal. cuma dengan jiwa dan harta. yang DIA minta ni tak cukup pun nak bayar semua nikmat2 best yang dah saya rasa. nikmat melihat, mendengar, berkata2, merasa, bergerak, berfikir, bernafas.. DIA minta semua ni bukan untuk DIA. sebab dengan takde ke adanya kita, tak lansung affect DIA. DIA minta untuk memuliakan kita. ye. kamu dan saya. dimuliakan oleh yang MAHA pencipta..

ruginya kita. ya. kamu dan saya. kalau tak memanfaatkan nikmat2 yang ada untuk bergerak..

apakah kamu mengira kami menciptakan semua ini dengan main2?

pastinya gerak yang bukan untuk main2 dan suka2 sahaja. gerak untuk DIA. gerak untuk cari redha Allah. tak senang tapi Allah dah janji kat siapa yang usaha dengan SUNGGUH2. dia akan beri KEAMPUNAN. yang ni bukan senang nak dapat. bukan boleh tawar2 kat pasar malam.. nak beli keampunan. sori, tade jual kat sini. cuma Allah je yang ada JUAL benda ni..nak beli jugak? betul nak beli? ingat. Allah cuma buat urusan jual beli dengan orang2 yang beriman? kita? kamu dan saya. layakkah buat jual beli dengan Allah? moga layak hendaknya. lagi2, Allah yang maha pemurah cuma minta kita. kamu dan saya. belilah dengan harta dan jiwa(diri)..


utrujah: aku ingin selalu bersama tuhanku. menjadi minal muflihuun di dunia dan di hari akhirku nanti..

2 comments:

  1. Semoga Allah menemukan semua org(terutama ak) akan medan amal & dakwah msing2..aamin~

    len org len kebolehan..
    mungkin asma' berkebolehan utk berKBM..
    and me? not yet to be found..
    huu~ T.T

    mood: sdih lg :-(

    ReplyDelete
  2. kamu boleh je kan.cuma kena lebih rajin.lebih rajin banyak.huhu.

    ReplyDelete

yang memberi hati