Saturday, April 4, 2009

nasib baik gi..

dengan nama Allah yang menjadikan segala sesuatu dengan hikmah

balik ke rumah. seronok. ya cuti kali ni sangat seronok.uhuk! walaupun ada target2 yang tak terpenuhi dengan hambatan masa, sikap dan keadaan. moga itu tak menjadi alasan untuk terus mujahadah memanfaatkan setiap denyut nadi dan hembusan nafas yang menjadi amanah.

malam semalam ke muzakarah dengan ummi. ye. nasib baik pergi sebab aura2 tak mau gi dah mula bercambah sebelah petang nye. semangat. sebab melihat ummi pun semangat sama. ada sesuatu yang dirasa. bahagia juga. melihat dan dapat merasa ummi berkobar2 akhir2 ini. seronok agaknya geng yang boleh dibuat sidekick kat rumah ni da balik.

muzakarah dengan mak cik2.hoh. kenapa mula2 rasa macam tak mo nak gi? sebab maluu..iye. tade geng..iye juge. sengal2 sebab main netball semalam..iye! tapi cair bila ummi ajak meneman. jom la.. kawan ummi tak jadi gi. okeh. ayat2 berbau pujukan boleh dibau disitu. siap kena tembak lagi dengan sumpit tazkirah dalam kete. ouch! bila2 melihat mak cik2 or easy being called akhawat2 senior, sejuk mata dan hati. muzakarah malam yang bermula dengan games sikit. hoh. jangan tak caye mak cik2 ni. suke jugak main2 ye. riuh meriah dengan semangat macam orang muda, macam kita2. sangat banyak yang perlu belajar dari mereka. oh ye. naseb baik gi. seronok. ber'isi' penuh, apa orang kata.. fully loaded. tak berhenti2 jari nak type isi kt hp. hoh, jangan le ada yg ingat saya men sms time majlis ilmu..

ya Allah tetapkanlah hati ini di jalan MU. jadikanlah kami pewaris2 yang yang akan menyambung mata rantai risalah dari golongan2 terdahulu yang telah KAU muliakan

kongsi sikit. sikit je dulu. cite amal jama'i. eh, mak cik2 pun cite pasal amal jama'i lagi ke? iye. sungguh betul la setiap individu muslim tu macam mutiara. cantik tak mutiara? tade sape kata mutiara tak cantik kan. tapi mutiara sebijik je dalam kerang kan. hoh. tu pun susah nak cari. tak caye tanya inche tukang selam pencari mutiara. mutiara menyerlah. tapi seketui2 tada guna juga. jadi hiasan semata kat mata. jom sama2 main bayang2. bayangkan mutiara yang seketui2 tadi kita kumpul. individu2 muslim ni kita kumpul dan duduk sama2. kita jalin kasi jadi rantai. kita tampal kat cincin dengan batu berlian. tambah2 menyerlah! berkilau2 tak lepas mata memandang apatah lagi kelopak mata tak jadi nak main kelip2. ada bonusnya kan. harga lagi mahal. kaw2 punya. sebab apa? sebab mutiara2 tadi jadi berguna pada manusia. berguna kerana boleh diguna. tak cuma cantik semata sebab cantik je tak leh bawak mane.. macam tu lah jugak individu2 muslim yang berkumpul dam satu jamaah, kumpulan. jadi berguna kerana dapat buat kerja bersama2. membuahkan amal yang lebih mantap dan berkesan. bukan utk pahala sendiri2 je tapi utk pahala beramai2.. tambah best lagi sebab ada yang makin sayang dan cinta. siapa? dia. ye. DIA. untung2 ada yang sayang kan..

sesungguhnya Allah mencintai orang yang berperang di jalanNya dalam barisan yang teratur. mereka seakan2 seperi suatu bangunan yang tersusun kukuh


utrujah: every weekend is kbm time! minggu ni gi tanjung puteri.. jom g kbm!

7 comments:

  1. mutiara dalam kerang?.. :) hehe..comel gila la cerita mutiara ni..

    ReplyDelete
  2. mutiara dalam kerang ke?macam tak jumpa mutiara pun masa makan kerang.haha.hade.dia da silap.ayook.ngee.huhu.ye la.berKBM la sampai muntahmuntah.ngee.nanti da naik cuti da tak boleh nak KBM lagi.ngee.lepas rindu kat KBM.ahaks!.tapi dia lagi power kan.hoho.

    ReplyDelete
  3. lol.. ditto ape yg asyraf ckp.. mne x pnh jmpe mutiara dlm kerang..

    btw, kte ank2 mude nih mmg sbnrnye kalah dgn makcik2... waa.. xdpt byg mse bln pose taun lps, anta wakjah p tadarus, kena heret skalik tadarus.. tp tuh la.. jdi seketui muda+bujang kat situ.. tp nk kate mak cik2 smgt bce quran mengalahkn anak muda yang kuat2.. drg mengah2 pn still nk bce tau.. kte? huh.

    ReplyDelete
  4. nape la kat sentul nie xde gerakan pemuda Islam yg aktif2 sket..
    bole gak join time cuti..
    (xde or ak yg x jmpe?hurm..)

    ReplyDelete
  5. huhu.kalau budakbudak muda ni semangat masa mulamula je.huhu.susah nak istiqamah.tapi bila power.memang betulbetul power.kalah makcikmakcik.ngee.jom jadi power.ngee.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. aah.. budak muda klu dah semangat jdi smgt sgt.. smpi bleh jdi x bertempat.. [mula merepek]

    ape yg penting?

    kerjasama..

    ape yg penting?

    sederhana..

    huhu

    ReplyDelete

yang memberi hati