Wednesday, April 1, 2009

ikan

dengan nama Allah yang menyusun segala takdirnya

syukur... saya terjumpa abang saya dengan 'muka' baru dia kt sini.
kalau tak godeh2 gamaknya tak jumpa la. dan maaf untuk segala leteran nasehat sebab 'malas' gi usrah. (ho! kantoi tak join usrah kt sana! tp dakwah still no 1 ye). iye. saya harusnya jelas dan faham. medan abang dan saya sangat berbeza. saya kira macam ikan keli tawar hidup dalam parit ayer tawar. dan abang cam pe ye? aa, ikan kembung tawar hidup dalam laut ayer masin. saya sedar+celik dengan medan abang yang sukar dan payah. berbukit berbukau. bergunung ganang. moga kuat macam incredible hulk. hoh. jgn balik umah tukar warna jadi hijau udah la ye.

sesiapa jua yg menjadi ikan kembung ke ikan merah ke ikan tenggiri ke dalam ayer laut masin. jangan lupa buat osmo...(lari gi amek buku biology kejap. lincah.lincah) ... osmoregulation di terumbu karang usrah atau pn mana2 tempat berehat tazkirah atau pulang lah ke kampung halaman biah solehah untuk terus menjadi tawar. iye. jadilah tawar. moga terus menjadi pilihan umat manusia untuk dimasak dalam pelbagai cara..

syukur lah jua sesiapa yg pernah merasa menjadi ikan tawar dalam ayer masin. sebab ayer masin menguatkn lagi hati2 ikan tawar utk tak jadi masin selama-lamanya. lagi, ikan2 tawar patut ceria+bahagia+kongsi pada sekalian puak ikan2 ayer tawar macam keli, puyu, sepat, haruan supaya tak culture shock, tak pun jakun dengan ayer masin bergaram ni..

abang's words for today:
jangan putus asa. bergembiralah dengan kerjakerja kamu. kamu tak akan rasa kecewa walaupun hasilnya tak seberapa. kerana kamu tahu kamu telah berusaha. kamu hanya serahkan hasilnya kepada si DIA yang maha berkuasa. semoga tetap kuat menyusuri jalan ini dengan sabar. ya. sabar.kamu akan jadi hebat. ngee. *edited


utrujah: okeh. entry ni agak pelik sebenarnya.. siapa tak paham, jangan abaikan..ha. sangat tak caye itu ialah abang. hoh

6 comments:

  1. salam..
    ikan goreng cam sedap gak.
    hueh.
    kite kene campur
    tapi jgn sampai larut.
    huahh!
    pesanan utk gue juge.
    hu.

    penggunaan ikan mengikan nt neh da buat ana lapo balek.
    aduhai..
    >_<

    -syaimaa'-

    ReplyDelete
  2. wajah baru?apa yang baru nya?hade.er.takpe balik nanti buat osmo banyakbanyak.haha.

    ReplyDelete
  3. da lapar.jom makan.nyumnyumnyum.

    ReplyDelete
  4. sebab itulah da'ie memerlukan teman yang boleh mengingatkan.

    sebab kita ini manusia biasa. Sejauh mana pun keluarbiasaan kita tidak akan menyebabkan kita mempunyai keimanan seperti para nabi mahupun malaikat. Iman yang sentiasa meningkat mahupun iman yang mendatar.

    kita manusia biasa. Iman sebentar naik, dan sebentar kemudian akan turun pula.

    maka keterikatan dengan teman/sahabat/keluarga dakwah adalah sesuatu yang manis bila kelemahan, rasa hendak putus asa, kecewa, malas dan sebagainya.

    alhamdulillah punya keluarga begitu, sepatutnya bersyukur dengan kesyukuran yang tidak terhingga...

    ~yang sudah banyak kali tersungkur kemudia naik dengan kehangatan tangan sahabat....

    Hilal Asyraf

    ReplyDelete
  5. ok.ana nak tolong terbangkan nta sampai angkasa.ngee.doakan kamu diberikan kekuatan oleh DIA supaya kamu jadi lebih hebat.lebih hebat dari sekarang tapi tetap tawadhu'+istiqamah dengan amal+kerjakerja kamu dalam jalan ni.ngee.all the best.walou.

    ReplyDelete
  6. " ok.ana nak tolong terbangkan nta sampai angkasa.ngee.doakan kamu diberikan kekuatan oleh DIA supaya kamu jadi lebih hebat.lebih hebat dari sekarang tapi tetap tawadhu'+istiqamah dengan amal+kerjakerja kamu dalam jalan ni.ngee.all the best.walou."

    Refer pada ana ke Asyraf?
    Terharu seh...
    Hantarlah kat website ana.. apa letak kat sini... ha3..

    ~kalau kata-kata itu untukku.. ha3

    Hilal Asyraf

    ReplyDelete

yang memberi hati