Wednesday, December 3, 2008

esok2..

bismillah

alhamdullilah..minggu lps dah lepas quiz bio3 chptr 1. dan, saya agak tak berpuas hati. saya rasa, ada satu soalan senang tu pun saya salah. tiap2 kali quiz, saya akan rasa mcm nk amek exam, sjuk2 hujung tgn mcm br lpas rendam ais, butterfly terbang2 in my stomach n rasa mcm nk muntah. mentally, saya akan selalu rasa panik semacam..

ya Allah, lindungi aku dari sikap malas dan lemah, berikan lah ketenangan hati dan fikiran, lapangkanlah hati dan fikiran ini..

next, pagi semalam, saya baru lepas quiz math2. no other words excpt alhamdulillah..

next, saya juga baru melepasi fasa sibuk raudhah festival (RAFEST). menjg stall yg ada org kata nmpk selekeh, sabo je lah(tp sgt2 terima kasih krn komen selekeh itu). saya dan teman2 satu team, bagai nk rak plan. dan benar, Allah lah sebaik2 planner.

esok2.. saya akan(pasti la) sibuk dgn perhimpunan karisma nasional(PKN) di shah alam hujung disember ini. adoii, agak terbabas dr time line asal. jgn la, kelambatan unit saya menyusahkan org lain. kalo ada, gomenasai..

esok2, cuti mid break saya sudah pasti terkorban. bak lirik nasyid nowseeheart:
berjuang, ertinya berkorban,
berkorban, ertinya terkorban,
terkorban, ertinya menderita,
derita asam garam perjuangan..

dan..saya sedang mengikhlaskan cuti ini kerana saya tahu ada tuntutan yg lebih awla. lps tu, diikuti rapat dgn task force new year. task force ni dah 3 kali saya terlepas. moga2 tak melepas lg kali ni..

lagi, jadual semester ini tak putus2 walaupun contac hr saya cuma 16 seminggu, 4 subject per semster..

dan.. saya teringt hadith nabi s.a.w. yg tercinta spy memanfaatkan lima sebelum lima:
masa sihat sebelum sakit
masa muda sebelum tua
masa lapang sebelum sempit
masa kaya sebelum miskin
masa hidup sebelum mati

saya harus la selalu2 mengingatkan diri saya yg pelupa ini..ganbatte ne! kerana list2 TO DO saya takkan berakhir shingga nafas sy terhenti..

utrujah: ptg ini ada usrah n mlm ada talk, esok ada grand iftar..fastabiqul khoirot! post yg paling byk dlm 1 mlm..nasib baik esok tkde quiz bio3..hehehe

No comments:

Post a Comment

yang memberi hati